Indywidualizm nacechowany buntem, jest w kreatywnym działaniu twórczą siłą. Taka sprawcza siła jest podstawą dla wielu, jeśli nie dla wszystkich, wielkich dzieł sztuki. Sztuka nie rzadko rozwija się w warunkach osobistego lub społecznego nieszczęścia, dlatego mało kogo dziwi fakt, że w czasie drugiej wojny światowej artyści malowali swoje obrazy nie na płótnie, ale na korpusach samolotów.
Z takiej twórczości wyrosła forma sztuki, nazywana w języku angielskim „Nose-Art“. Między innymi przedstawiała figlarne pin-up-girls czy bezczelne karykatury, których autorzy nie zawracali sobie głowy społecznymi konwenansami, zadając w ten sposób establishmentowi odczuwalne razy – dla MB&F bardzo płodna artystyczna kombinacja!
HM4 Razzle Dazzle i Double Trouble – tak nazywają się oba modele zegarkowej kuźni MB&F. Należy je rozumieć jako hołd, złożony dziełom sztuki przestworzy, dzięki którym znalazły swoją inspirację.
Maximilian Büsser mówi: „W czasach mojej młodości budowałem wiele modeli samolotów, przede wszystkim z okresu drugiej wojny światowej. Te samoloty były impulsem do stylistyki HM4 Thunderbolt. Nawet zastanawiałem się też nad tym, jak ozdobiony byłby w tamtych czasach zegarek HM4: ręcznie malowane obrazy Nose-art., prawdziwe nity, historyczne tarcze, autentyczny pasek lotniczy …”.
Chociaż na „Nose-Art.” nie wydano nigdy oficjalnego zezwolenia, była tolerowana przez władze. Ostatecznie, ze względu na jej pozytywny wpływ na morale żołnierzy w czasie wojny, widziano potrzebę pewnego zindywidualizowania samolotów.
W tym męskim świecie, w logiczny sposób swoją drogę na korpusy samolotów znajdowały wizerunki pięknych kobiet – i im dalej oddziały znajdowały się od ojczyzny, tym odważniejsze stawały się te obrazy. I aby móc zaprezentować te pełne wyrazu dzieła sztuki na modelach zegarków Razzle Dazzle i Double Trouble, tytanowe koperty zegarków musiały być specjalnie do tego przygotowane. Dla obrazków wyfrezowane zostały zagłębienia, tak że po zamalowaniu i naniesieniu ochronnego lakieru powstała równa powierzchnia. Oprócz estetycznego aspektu metoda ta ma też aspekt praktyczny, ponieważ w ten sposób obrazki są najskuteczniej chronione przed uszkodzeniem.
W celu wzmocnienia wrażenia tytanowe korpusy zegarków Thunderbolt ozdobione zostały prawdziwymi nitami. Ażeby zaakcentować styl vintage na obu tarczach, projektanci zmieszali z lakierem małe cząsteczki miedzi oraz użyli do wskazówek, cyfr i indeksów kremowego koloru masy świecącej – Superluminova. Uzupełnieniem całości jest skórzany pasek, wykonany ze starych skórzanych toreb szwajcarskiej armii.
Kontrapunktem do nasyconego historią wzoru zegarka jest nowoczesny manufakturowy mechanizm, specjalnie wykonany dla modelu Thunderbolt, stojący na najwyższym technicznym poziomie, składający się z nie mniej niż 311 elementów. Również szafirowe szkło, umożliwiające zajrzenie do mechaniki zegarka, jest technicznym majstersztykiem. Aby wytworzyć z jednego litego szklanego bloku to kunsztowne, łukowate okienko, potrzeba było ponad 185 godzin pracy maszyny i ponad czterech tygodni prac szlifierskich i polerowania.
Wyprodukuje się tylko osiem egzemplarzy Razzle Dazzle i Double Trouble. A ponieważ każdy z obrazków pin-up jest ręcznie malowany, każdy zegarek staje się unikatem.